fredag 18 september 2015

Regn över Österbotten

När jag vaknade i morse trummade regnet mot taket.
Det var länge sedan jag vaknat till regn, för trots allt har
vi haft en riktigt solig och regnfattig augusti och början av september.
Nu känns det ganska skönt med en regndag.

Jag känner på mig att det här blir en bra dag.


Många går med i den landsomfattande storstrejken idag.
 Det här landet måste spara, frågan är bara om alla skall spara
och
var man skall spara och var man skall gasa.


Regnet fortsätter att ösa ner över oss. 
Visst behöver vi både regn och solsken. Det är som min mamma
brukade säga: För mycket och för lite skämmer allt.


Vid middagstid ringde svärmor och bjöd in oss på mat.
Vi vandrade över iklädda regnjackor och gummistövlar....


Svärmor hade kokat klimpsoppa i den stora kastrullen.
Hembakat rågbröd hörde förstås till.
Jag säger bara: Mums!

2 kommentarer:

  1. Snål på din mat ,säkert väldigt gott .Visst behöver vi regnet fast bönderna vill nog ha sol ännu ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Gott med klimpsoppa.. Ja fasiken va det har regnat idag o vi som inte har påbörjat tröskningen ännu, det är nu inte riktigt färdigt heller. Har hållit på o balat halm som är så gul som guld! Tack för att det finns grannar som har lämnat då de har tröskat.Och så förståss AIV har vi så det borde börja räcka.-.. Trevlig helg.

    SvaraRadera