söndag 20 september 2015

Höstmys

De senaste dagarna har lågtrycken parkerat över vår del
av världen. Det har varit mulet och allt emellanåt regn. Så där som det
brukar vara framemot höstkanten. Kvällarna har varit ovanligt mörka och
det har känts skönt att kura inne i värmen.


De senaste kvällarna har jag slängt upp fötterna på soffbordet när jag 
tittat på tv:n och druckit några koppar te. Nu får åter ljusen sprida
höstmys i rummet, för utanför fönstren har höstmörkret ruvat.


Det känns tryggt och ombonat med ljus som brinner.
Jag hoppas alla i hela världen kunde ha detta hoppingivande ljus
i sina liv. Ett ljus är inte mycket, men det är fullt tillräckligt.


För vår del blev det inget bastubad vid vår havsvik i går kväll.
Sambon jobbade och jag åkte ut med svärmor och L för att
städa inför vintern vid svärmors villa.
I horisonten (in mot landbacken) öste regnet ner, men där jag stod
ute på bryggan kom endast några regndroppar.
Det dröjde ändå inte många minuter innan regnet tilltog även
där vi var.... Kl 20 styrde vi hemåt och då var det 
redan mörkt i regnet.

1 kommentar:

  1. Mycket ljus och mycket värme behövs vid den här tiden. Mörkret faller så snabbt så den där skymningen bara försvinner. Sommaren försvann men vissa dagar känns som sommar ändå, både i solen och det som blommar. som absolut inte vill kännas vid ordet höst. Så jag sällar mig till den delen av trädgården som fortfarande klamrar sig fast vid sommaren.

    Mys på du, kram/ Eva

    SvaraRadera