tisdag 29 september 2015

En höstdag i slutet av september

Ohjälpligt känner jag på mig att min kondition inte är 
så bra som förra hösten. Nu försöker jag göra förbättringar med att
gå ut på långa dagliga länkar. I går fick kameran hänga med, som vanligt.


Man märker ju att massor av löv fallit till marken och träden
börjar ju sannerligen se lite kala ut.....


Det blev en skogsvandring igår igen. Och konstigt väder hade vi,
ibland sken solen och så blev det mulet och t.o.m. lite disigt...


Över stock och sten gick jag. Här skall jag kliva över en gammal
stock som legat tvärs över stigen i några år...


Även i granskogen finns lövträd som snart saknar alla sina blad...


Nerför stigen i storskogen går jag, inget slögående här inte...
skall bara stanna för att fota...


Trots att vi haft en hel del regn på sistone är det ingen svamphöst.
Dom här små svamparna var nästan de enda jag hittade...
ja, och så några trattkantareller, förstås,,,


Det är stilla vid stora myrstacken, myrorna känner kanske på sig att
det är dags för inneliv...


När jag kommer ut ur skogen går jag förbi en fårhage. 
Alla fåren tittar intresserade på mig
 speciellt ett årslamm tycker jag ser spännande ut...

Det var gårdagens runda, nu väntar dagens. Efter timmar framför
datorn är det dags att gå ut en sväng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar