måndag 28 september 2015

Dagens färg är röd

Idag figurerar superblodmånen på alla medier.
Här på min blogg figurerar något som liknar just blodmånen,
nämligen tomater, för helt klart är dagens färg röd.


Jag satt inne i mitt växthus i går och fotade .
Dessutom är det inget som smakmässigt går upp mot egenodlade 
tomater. De kan plockas när de är mogna och solvarma....


Jag har flera olika sorters tomater, bifftomater, körsbärstomater och
tomater i helt vanlig storlek. Fråga inte vad de heter, men
de är i alla fall alla röda detta år.



Både jag och tomatplantorna tackar och njuter i det varma
soliga höstvädret. Nu mognar tomaterna på någon dag!

1 kommentar:

  1. Solmogna tomater är absolut det bästa..rena delikatessen. Våra hinner nog tyvärr inte mogna alla så det får bli en sats grön tomatmarmelad, men det är också gott.

    SvaraRadera