måndag 18 mars 2024

Lite gott och blandat

 Våren låter vänta på sig. Vintern håller sitt grepp om oss och det känns som om denna vinter varar hur länge som helst! Torde bero på att vintern kom så tidigt förra hösten...

 Idag har vi ett vackert vinterväder med någon minusgrad, precis som under gårdagen. Härligt, visst men... Tittar jag på förra årets foton ser jag att då hade vi mera snö den här tiden på året och vi hade vinter långt in i april månad. Så, det gäller att hitta på något kul dessa dagar. 

Jodå, jag har inlett växthussäsongen! Ännu så länge enbart med en spännande bok och en apelsin, men om några veckor är det dags att städa härinne och börja förgro mina sommarväxter. Ute vid växthusets yttervägg börjar snön smälta i solen, men oj det finns mycket kvar och speciellt senaste natt var riktigt kall...

För några dagar sedan hade vi barndomsvänner träffis över en bit mat och en kopp kaffe vid Tesses Café. Roligt som vanligt! Där pratade vi hälsa, Vasaloppsåkning och sommardrömmar, ja lite sådant som vi nästan alltid brukar prata om. Vi råkade också några andra fd skolkamrater som jag inte sett på evigheter. Vilken tur att vi flickor som började första klassen i skolan ännu träffas flera gånger varje år för att uppdatera oss om vad som händer i våra liv och i världen runtomkring oss!


Under gårdagen hade jag matgäster här hemma. Riktigt trevligt det också! Sambon jobbade i skogen så vi damer fick oss en trevlig pratstund. Jag hade gjort lite vanlig vardagsmat och bakat en chokladkladdkaka och det smakade gott med en klick vispad grädde, ja och så en stor mugg kaffe till förstås. Vad gör man inte för att förgylla en helt vanlig marssöndag!

Idag skiner solen och det är ännu minusgrader (på skuggsidan iallafall, men inte i solen!) - idag får det bli en tur ut på skaren i det vackra vädret! Det gäller att förgylla dagarna med lite gott och lite blandat! Det är ny vecka med nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar