fredag 29 mars 2024

Långfredag

 Idag infaller en av årets längsta dagar, nämligen Långfredagen. Åtminstone var dagen lång när jag var barn, för då skulle vi ta det lugnt och vi barn fick inte gå ut för att leka med kompisar. Så undra på att dagen kändes lång... Ofantligt lång..... Så är det ju inte längre, idag är dagen som vilken annan röd helgdag som helst. 

Årets Långfredag har varit gråmulen och nu fram emot kvällen har det börjat regna. 


Jag har varit ut på långpromenad. Och som ni ser ligger det ännu mycket snö ute på slätten och inne i skogen. Men snön smälter, även längs mina åkerstigar!

Alla större vägar är förstås snöfria, men "mina" skogsvägar är ännu våta och klottiga. Idag har vi haft runt +5 grader och snön smälter så sakteliga!

Jag såg ett streck med svanar som flög över skogen.

Det ligger förvisso ett visst vemod över Långfredagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar