torsdag 7 mars 2024

En vacker solnedgång i mars....

 I tisdags skingrades ju molnen och vi fick en klarblå himmel som höll i sig ända till kvällen. Naturligtvis gick jag ut när solen var i nedåtgående. Bara för att få njuta av solen, det sista för dagen...

Där lyste de sista strålarna över slätten och färgade den vita snön rosa och blå.


Jag vandrade längs "mina" åkervägar och det gällde att inte vandra bredvid stigen, för naturligtvis bar ju inte skaren utan man plumsade ner i snön.... 


Solskivan började försvinna bakom skogstopparna. Så här i mars månad är solen uppe mycket längre än i början av året (knappa 11 timmar), dessa foton knäppte jag vid 18-snåret.

Jag vände tillbaka hem igen och nu skulle det dröja några minuter innan hela horisonten färgades orange.

Naturligtvis gick jag ut då också! Så vackert med molnfri himmel denna tisdagskväll!

Annat var det förstås i morse när molnen och dimman skymde allt ljus. Det här fotot knäppte jag vid 11-tiden då den mesta av dimman hade försvunnit. 

Nu har vi avverkat sju dagar av denna månad och vi har haft en halv dag med härligt solsken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar