måndag 4 mars 2024

En konsert med Erik-André och Thomas !

 Jag har varit på konsert! En mycket fin och berörande konsert! Det var en norrman som kan sjunga och en ut i fingerspetsarna musikalisk finlandssvensk på ett modernt piano. Endast de två och tänk så vackert det kan bli!

Och där satt jag och njöt av många kända sånger och blickade upp mot de lysande lampkronorna och kända att det kröp i kroppen för att det var så musikaliskt vackert! Berörande sångtexter till vackra toner.



Erik-André Hvidsten sjöng och Thomas Enroth spelade på sitt piano. Att ge en konsert i en kyrka ger den vackraste akustiken -- nästan så att taket lyfte med dessa två i crescendona!

Trots att jag egentligen inte är speciellt musikintresserad tycker jag om sång och musik som ger genklang inom mig. Och jag hör genast om det sjungs eller spelas falskt på något konstigt sätt... Och dessa två kan ta ut svängarna utan att det blir "falskt"! Hvidsten är sångare och skådespelare från Norge som framträder i hela Norden och Enroth är en av våra främsta kompositörer och musiker härifrån krokarna!

Hemma sitter jag i ett tyst hus när jag jobbar (aldrig musik i bakgrunden!) och ute i naturen är det naturens ljud som jag vill höra. Därmed är en och annan konsert alltid mer eller mindre upplyftande. Och nu har jag varit på en enkel och underbar konsert - i världsklass! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar