onsdag 13 september 2023

Höstens pärs är över!

 Nu undrar ni säkert vilken pärs jag har utsatts för! Och det kan jag tala om att det är årets tandläkarbesök. För barndomens tandläkarskräck sitter så djupt rotad att det känns lite extra spännande att även i vuxen ålder gå till tandläkaren. Jag får varje höst kallelse till tandläkargranskning av en privat tandläkare inne i staden, och varje år anmäler jag mig frivilligt till granskningen. För tänderna vill man ju ha kvar så länge man lever! 

Häromdagen var jag inne för årets granskning. Och nej, hjärtat klappade inte speciellt förskräckt när tandsköterskan hälsade mig välkommen in, jag har väl lugnat ner mig med åren! Likväl känns det dagarna innan att det kommer att bli en pärs. Men besöket avklarades på 10 minuter och tandläkaren önskade mig god fortsättning till nästa höst. Så betalade jag glatt en nätt summa och suckade förnöjt när jag gick ut igenom dörren!

Sambon hade också kommit in till staden för ett möte och jag hade gott om tid innan han skulle vara klar så efter någon minut i ett shoppingcenter satte jag mig inne på ett café för att avnjuta en kopp kaffe. Där satt jag och avnjöt lite caféhäng, sådant som man sysslade med under studietiden för jättemånga år sedan....


Så gick jag en runda ute på staden och kollade vad nytt som dykt upp i staden sedan senast. Tyckte att nästan allt var sig likt, trots att flera gator var avstängda pga reparationer.

 

Dagen bjöd på halvmulet väder, och det syntes bra i det glasbeklädda hotellet väggar... Nu ringde sambon och meddelade att även han var klar lite före tidtabell. Så jag vandrade glatt iväg till vår gemensamma bil  och vi kunde åka hem. Årets pärs var ett minne blott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar