fredag 29 september 2023

Fredagsnöjen

 Denna fredag i slutet av september är gråmulen och lite smådisig. Ännu mycket varmt för årstiden - kanske en av de sista dagarna med denna sensommarvärme....

Jag är lite slö idag. Fast det får man väl vara när man inte längre är inne i ekorrhjulet. I och för sig har jag hjälpt till med lite vedklyvning, jag har matat ankorna och börjat städa i växthuset.... ja, och så har jag löst ett jättesvårt korsord.... Men så mycket mera har jag väl inte gjort idag....eller....

Jo men jag har ju bryggt kaffe två gånger redan denna dag! På morgonen och då åt jag en smörgås med kaffet. Och så nu vid middagstid (efter vedklyvningen) när jag smaskade i mig en chokladboll rom & kola som sonen hade hämtat hem från Sverige när han hade varit över till grannlandet för någon vecka sedan. Han är ju som sagt mycket rörlig av sig och jag får lära mig Nordens geografi på samma gång....(igår lärde jag mig Skänninge...)



 Häromdagen kom en av våra grannar in med höstblommor och en del egenodlade grönsaker, så idag blir det ugnsgrönsaker (om jag orkar skiva grönsakerna...) - och så får jag njuta av de vackra blommorna.... 

Dagens fredagsnöje går alltså på sparlåga. Än så länge. För man vet ju aldrig.... jag kan ju plötsligt göra ett ryck fram emot kvällen.... om solen skulle titta fram eller något....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar