söndag 26 februari 2023

Vinterpromenad

 Lördagen bjöd på soligt vinterväder medan söndagen har varit gråmulen. Visst är det något alldeles speciellt med klarblå himmel och vit snö, det är magiskt!


 Igår gick jag ut på en härlig vinterpromenad. Snö på marken, snö i träden. Sol från en nästan klarblå himmel. Jag vandrade längs de tysta små vågarna igenom skogen.



Men jag började med att vandra ute på slätten. Jag tog åkervägen upp mot skogen. Här finns de speciella stenarna jag alltid brukar fästa ögonen på. 

Sedan gick jag in i skogen...

... och tittade på de blå skuggorna som bildades på vägen.

Lite nysnö på vägen - därför såg jag alla spår på marken. Spår av hästar. Spår av sparkstöttingarnas medar. Spår av hundtassar och vinterkängor... 


Det är vackert att vandra i skogen när solen skiner. Det är så tyst och rogivande.

Här längs den smala skogsvägen är det några ungdomar som håller på att  renovera ett gammalt bostadshus. Så fint att man tar hand om det gamla och inte enbart tänker nytt, nytt!

Så tog jag ett skoterspår och vandrade hemåt. Jag tänkte på vår blå-vita flagga när jag vandrade i det vita snölandskapet med de blå skuggorna. Magiskt var ordet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar