måndag 13 februari 2023

Veckoslutet avslutades med en spektakulär himmel

 Igår, söndag, upptäckte både sambon och jag att vi hade fått förkylning. Vi var hängiga med hosta och snuva. Idag, måndag, känns det betydligt bättre - efter att vi vilat oss en hel söndag!

Plötsligt igår kväll när jag tittade ut där vid 18-tiden såg jag att hela världen var alldeles röd i solnedgången. Den molniga dagen hade fått en liten skärva solnedgång! Hastigt klädde jag på mig uteskor, jacka och mössa och hastade ut. Men lite för sent kom jag för att hinna fota det mest spektakulära...


De mörka molnen färgades lila och röda och mot nordväst visade sig en blå kvällshimmel.


Solen tittade nästan fram där inne i molnen, men så på några minuter ändrades allt till det vanliga igen och det röda var enbart ett minne blott.

När jag kom in igen och hade klätt av mig ytterkläderna var det grått och trist som vanligt. Kvällsmörkret sänkte sig till natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar