lördag 4 februari 2023

Jag är nöjd med en vanlig dag

 Idag är det lördag och jag har inte gjort något speciellt. Nåja, en del har jag väl gjort förstås, men inget speciellt - enbart det där vanliga. Det är skönt att ha en sådan dag. 

En dag som inte bjuder på något speciellt. Bara det vanliga.

En helt vanlig dag. Utan måsten. Utan planer. Utan krav. Nästan som en vilodag.

Det har varit en mulen dag och förstås blev det en kortare promenad i vinterlandskapet.

Fram emot kvällen har det klarnat upp och blivit kallare. När jag tittade ut syntes månen bakom de solnedgångsrödfärgade björnarna på grannens tomt.  Oj, tänkte jag, fick vi en röd solnedgång - jag pallrade mig ut förstås!



Gör man ingenting speciellt en hel lördag då kan man i alla fall fota en vacker kvällshimmel, bestämde jag. Och så förevigade jag åter skogstopparna mot den röda himlen.

Jag är nöjd med min vanliga dag. Så nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar