onsdag 18 mars 2020

Jag kollar vårtecken

Så här i medlet av mars börjar jag kolla in vårtecken.
Redan förra veckan räknade jag in de första lärkorna som drillade
uppe i skyn ute på slätten och svanarna som hade också kommit och 
gick omkring och sökte sig ett skrovmål på åkrarna. 
Och så våra ankor som har blivit alldeles vårrusiga....
tänk vad lite värmande vårsol kan göra susen!


Inne bland fjolårslöven har snödropparna kikat fram.
Den här bilden tog jag för några dagar sedan och efter det har det
kanske inte hänt så mycket. Vi har haft snö i repriser och kyliga nätter.
Fast lite, lite hade dom sträckt på sig i solgasset i morse, tyckte jag.....


Ute på slätten ligger numera inte mista snö kvar, det har det senaste 
regnet trollat bort. Men kolla himlen, den är redan sommarblå!


Viden blommar i vackra vita "kissor", så vackert emot det blå.


Och så till sist ett av de vanligaste vårtecknen hemma hos oss.
Sambon som stått i vårsolen och täljt ut fågelholkar.
Våren, med eller utan corona, du är så välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar