torsdag 16 januari 2020

Vintersol emellan trädens stammar

Halva januari månad har redan susat förbi och året har verkligen 
startat med rekordfart, men också riktigt innehållsrikt.
Bland annat har vi barndomsvänner träffats och även denna gång var vi på
bio (vi såg "Av hela mitt hjärta") och efteråt blev det café-häng.
Det har också varit lite jobb, flera fester och massor av härlig egentid.
Egentid som dagen ute vid vår sommarstuga (fortsättning på
gårdagens inlägg).....
 
 
Sambon hade naturligtvis tagit motorsågen med sig och han jobbade en
stund i skogen. Jag hade inga arbetskläder på mig så jag bestämde mig
för att vandra längs de snöfria skogsvägarna och njuta av den bleka
 vintersolen som tittade fram emellan trädstammarna.



 Där ute i skogen var luften klar och ren,
det var lite frostnupet längs vägen. Några blyga solstrålar
färgade skogstopparna i klara färger.


Jag kisade på solen som lyste där framme.
Solen kommer inte högre än så här på vintern.


Inte minsta tillstymmelse till snö i skogen.
Lingonriset lyste grönt. 



Här i våra skogar håller älgarna till. Jag hittade både massor av spår och
dessutom färsk spillning.


Vi stannade endast några timmar där ute vid havsfjärden.
Men oj så skönt det var där ute när solen ville titta fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar