torsdag 30 januari 2020

Årets första fastlagsbulle härmed uppäten!

För någon dag sedan suktade jag efter en fastlagsbulle till 
förmiddagskaffet. Jag riktigt kände hur "snålvattnet" började rinna
när väl tanken slog rot. Idag blev det så äntligen årets första fastlagsbulle!
(kallas semla i Sverige, jo det minns jag....)



Innan jag högg in på den fluffiga bullen måste den ju förstås fotograferas.
Jag bryggde massor av kaffe och så sjönk jag ned på köksstolen
och lät mig hänföras... det är gott med årets första fastlagsbulle!
Den är ju inte helt kalorifri. Och det lär bli fler bullar innan säsongen är över.
Något smaskigt bör man unna sig. 
Ja, eller rätt ofta unnar jag mig något smaskigt....
livet är för kort för att snåla!


Annars är jag lite hängig med lätt snuva och värk i kroppen. Inget coronavirus,
en helt vanlig snäll förkylning bara. Nu har äntligen Finrexin:et hittat till apotekens
hyllor igen, som jag saknat denna undergörare när jag har värk i kroppen.


Här hos oss är det mer eller mindre snö i luften idag. 
Det är runt nollan, så speciellt fluffig är den där snön inte, men
det blir påfyllning med vitt på marken för varje timme som går....
Nästa vecka utlovas kyligare väder, det är kanske årets vinter
som är i antågande. Kom an bara, säger jag;
Det finns ju fastlagsbullar som förgyller årstiden!
 
 

1 kommentar:

  1. Åt en bulle för några veckor sedan , men den var inte så bra som jag tänkt . Snö ja vad bra det kommer inte in så mycket grus med fötterna och ljusare blev det ,kramen Nette

    SvaraRadera