måndag 20 januari 2020

Januaridagen när vi hade vinter

Igår, söndag, vaknade vi till en vit värld med minus 5 grader.
Det hade snöat några centimeter under natten och hela söndagen bjöd på
soligt och januaris kallaste temperaturer. Ett riktigt vackert vinterväder!




På förmiddagen låg snön vit och vacker på marken.
Jag tog kameran med mig när jag gick för att hämta in lite ved.




Klockan hann ticka fram till snäppet efter 4 innan jag hann vandra ut i det
vackra vintervädret. Solen var i nedåtgående och de dunlätta
molnen fick så vackra färger.




Det var vackert ute på slätten. Nu märkte man att dagarna blir längre...




Tänk så härligt med lite snö... 


"Det är årets vinterdag", tänkte jag när jag åter hämtade in mera ved.
Idag, måndag, smälter snön. 
Till kvällen blir det varmare, det utlovas +7 grader....
Jag är ändå tacksam över söndagens vinterdag.
En perfekt vinterdag!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera