lördag 21 oktober 2023

Gott och blandat denna oktoberlördag

 Denna oktoberlördag bjuder på vintertemperaturer. Det ser inte alls ut att bli över den magiska nollpunkten idag (vid 12-snåret visar termometern -4,2 grader!). Det gäller att vänja sig...

Idag bjuder jag på lite gott och blandat från de senaste dagarna. Men först en pinfärsk bild på rimfrosten i rosenbusken:

 Ett högtryck har parkerat över vår del av världen - och det vill inte släppa greppet. Fast... tänker jag efter är ju detta perfekt! Ofta brukar dagarna vara gråa och tråkiga (med plusgrader) så här på hösten, så jag är tacksam för solen!

Den här tiden på året är det dags att unna sig lite gott till kaffet tycker jag. Lite hembakat av sådant man städat ur frysen (när älgköttet skulle rymmas) och några goda köpta prinsessbakelser för att fira "en vanlig dag". Ja, vad gör man inte för att piffa upp en oktoberdag!

Under hösten börjar årets Rosa Bandet säljas i våra butiker och naturligtvis vill jag stödja finländsk cancerforskning och de som insjuknat i cancer. Årets band "I enad front av kärlek till livet" är designat av duon Toni & Sipe. Som medmänniska bär jag detta årets rosa band... med kärlek!

Häromdagen var jag också in till staden för att inhandla två varma tröjor inför vintern. Inte visste jag då att det skulle bli så här kyligt redan... Men jag tänkte att numera behöver jag tjocka tröjor (dessutom var dom jättebilliga) och numera behöver jag inte inhandla snygga kläder - huvudsaken att de värmer. När jag fotade tröjorna kunde jag inte låta bli att lägg på en blomkvist för att visa att dessa tröjor hänger med ända fram till nästa vår!


Och så slutligen två foton från gårdagens promenad. Hösten på landet är vacker. I solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar