torsdag 3 augusti 2023

Kvällssolen och regnmolnen

 Om vi under juli månad bodde på den platsen dit regnmolnen inte hittade - ser det ut att vara precis tvärtom dessa första dagar av augusti månad. Just nu drar regnmolnen precis över oss medan några kilometer västerut skiner solen... (Och jag som hade tänkt plocka hallon idag...)

Gårdagen bjöd på mulet väder med duggregn. Och precis när solen skulle sänka sig bakom skogstopparna då såg vi en rand av blå himmel och en gul sol. Jag tog kameran och gick ut på slätten...



Som en stark lampa lyste solen för en stund. Sedan föll åter några regndroppar över oss. 

Det var den dagen.

Och idag har det ostadiga vädret fortsatt. Plaskvått i gräsmattan (som borde klippas, för när regnet kom då växte gräset i rekordfart!) allt medan solen tittar fram några minuter - för att sedan gömmas bakom regnmolnen för en stund igen. (Nej, nu klär jag på mig gummistövlar och regnjacka och traskar ut i hallonsnåren för här vill jag plocka hallonen! Jag är väl inte gjord av socker heller.... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar