torsdag 27 juni 2019

När kvällarna är ljusa blir det kvällspromenader

I går kväll var det mulet, grått, trist - och kyligt. Det blev ingen 
kvällspromenad... Men för några dagar sedan var jag ute i den
vackra kvällen och gick min runda!
Det är den här tiden på året som dagarna är som allra längst.
Det är så härligt att ta en promenad på kvällen. Njuta av ljuset
och njuta av sommarvärmen!


Kameran får som alltid hänga med mig på min vandring.
Det är roligt att stanna upp, kolla in och kanske knäppa en bild. Och så fortsätta.
Prästkrage och rödfibbla, växer numera i ett dike men har troligen
spridit sig från en trädgård.


Rödklövern 
är däremot en vild växt som även den lyser upp så vackert längs dikeskanten.


Nu har även dessa tistlar börjat blomma.
Finns precis överallt längs min ängsväg.


Det finns en hel del annat att beundra längs vägen också.
Jag vill ju gå längs åkervägarna eller de smala grusvägarna. Det är så
mycket bättre för mina knän, än att vandra på asfalt...
Här en skock med får av den finska lantrasen. Lammen skuttar kring
och mammorna njuter lojt i kvällssolen.


Här betar de svart-vita korna och kalvarna av rasen belted galloway.
Det är roligt att det ännu finns kor här i näromgivningen.
För det bör finns djur på landsbygden!
Djuren hållet landskapet levande på något vis.
Växtmångfalden finns kvar och slyet hålls i schack.


Slutligen fotade jag de vackra vita rosorna som lyste i kvällssolen.
Visst är det vackert längs min kvällsrunda!

1 kommentar:

  1. Så vackert på din promenad ,ser att du hälsade på kusins kossor ,kramen Nette

    SvaraRadera