fredag 5 juli 2019

Dagarna går och det har blivit juli!

Long time, no see...
Det har hänt mycket sedan jag senast bloggade för en vecka sedan.
Förutom att vi har bytt månad och gått in i juli har vi varit ut på vift för
att hälsa på sonen. Vi har jobbat och vi har idkat villaliv ute vid havet.
Dagarna har helt enkelt bara runnit iväg. På ett bara sätt.


I min trädgård är det brandliljornas blomningstid.
 Och som alltid bjuder dom på vacker blomsterfägring!
I morse upptäckte jag dessutom att det var precis för ett år sedan som vi startade
vårt sommaräventyr till Texas. En minnesvärd och trevlig resa - som jag
tycker att vi just var med om... Oj då vad tiden rinner iväg....


Förra fredagen startade vi vår resa upp till norra Sverige för att säga Hej!
till sonen som tillfälligt jobbar där uppe. Det var en fin resa i en så
vacker natur (men med smutsig framruta på bilen....).


Här på stranden i Jukkasjärvi ser vi över till Kiruna i horisonten.
Vi fick inte minsta regn över oss och vi såg inte ett mygg på hela resan!


Vi upplevde en härlig natur med fjäll, forsar och skogar. Och så
träffade vi många härliga människor. Jag kommer senare att berätta
om höjdpunkterna från resan.


Väl hemma lyste kornåkrarna så vackra i kvällssolen och ankorna
var överlyckliga att se oss igen.



Kan avrapportera att Jungfru Maria nyckel blommar ute vid vårt
sommarparadis. Blommorna såg lite bleka ut i färgen i år, men
det kunde bero på att jag var ute sena kvällen för att fota.

1 kommentar: