torsdag 21 september 2017

Kvällssol efter gårdagens regn

Äntligen kvällssol och lite varmare väder.
Annat var det i går, då visade termometern på plus 5 grader och regn....
Här följer några solfoton och sedan ....foton från gårdagen.


När jag kisade mot kvällssolen nu i kväll
kunde jag nästan inbilla mig att det var sommar... fast bara nästan. 
Det känns att hösten är här. Det är tidiga kvällar och det känns råkallt trots solstrålarna.
Fast nyss läste jag att det väntas lite brittsommar om några dagar.
Och lite brittsommar, det tackar man inte nej till!





Som sagt hade vi det kallt och regnigt i går. Jag undrade om jag borde
gå i ide, kyla och regn är inte mina favoriter. 


Vattenpölar överallt. Jag gick en sväng där skogen vajade för någon månad
sedan, men där det nu är endast stubbar kvar. Och så några vattenpölar.





Det var förrädiskt att vandra över hala stubbar, trädrötter och halvvissna grenar.


Jag hoppade över ett och annat vattenfyllt dike.


Och så beundrade jag skönheten i det vissna. Höstregnet gjorde alla färger 
dova och lite melankoliska. 


Men tittade man efter fanns skönheten även där.
Trots kylan. Trots regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar