torsdag 28 september 2017

Rosa bandet - en skärva till bröstcancerforskningen

Rosa bandet är ett känt begrepp vid det här laget.
Varje år insjuknar över 5000 kvinnor i bröstcancer här i landet, det innebär
att var åttonde kvinna någon gång under sitt liv drabbas. Många i min släkt
och bland mina vänner är/har varit drabbade. Därför stöder jag alltid cancerstiftelsens Rosa
bandet-insamlingen. I år har självaste Duudsonit designat bandet och det
har de gjort med orden "Rohkeudelle"...


 "Kvinnorna har visat oss vad det betyder att vara sig själv och leva i nuet.
Men inget som vi gjort kan gå upp mot det som kampen mot bröstcancer innebär.
Det är kvinnorna som gett oss livet och nu är det dags att ge något tillbaka.
Låt oss fira kvinnorna och tillsammans skapa en framtid där
bröstcancern är besegrad. Detta för kvinnornas tapperhet."
Med stolthet kommer jag att bära årets rosa sidenband. Jag vet aldrig
om det blir min tur att drabbas och skulle så ske hoppas jag att forskningen då har
 kommit ett litet steg längre....
Idag sänder jag en styrkekram till alla er som nu är drabbade
eller som tidigare har drabbats!
 

1 kommentar:

  1. Köper bandet varje år, det är ju så viktigt.
    Fint band ni har i Finland här är det också fint design av Efva Attling.

    Ha det gott...

    SvaraRadera