tisdag 7 mars 2017

Vintersol vid Replotbron

Det är mycket sällan jag åker ut för att fota något speciellt.
Kameran får istället hänga med mig där jag befinner mig.
Men i går eftermiddag, efter en vacker vinterdag, då hoppade jag
i bilen och styrde mot Replotbron. Snart skulle det bli solnedgång
och jag ville vara på plats så länge solen ännu var uppe.


Vintersol uppe på bron.


Vintersol och en fiskebåt.
Båten står stadigt uppe på landbacken nu under vintern.


Jag går genom tunneln under brobanken och på andra sidan
breder isen ut sig mellan några öar. Stenbordet och stenbänkarna 
ger ett mycket ogästvänligt kallt intryck.


Men solen den ser så varm och god ut....


Kvällssol över havsisen.


Och där mot nordväst ligger havet och nästa är Sverige.
Klockan är ca 17.00 och temperaturen ca minus 6 celsius.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar