lördag 9 juni 2012

Trädgårdslandet

Nionde juni och jag har sått mitt trädgårdsland! Är det månne rekordsent?
Normalt brukar jag så mina grönsaker i slutet av maj, men vi hade så kallt
väder i maj och nu i början av juni har det varit så mycket allt möjligt,
att tja, det blev så att jag petade ner de sista fröna idag.
Jag sådde dill, persilja, sockerärter, frilandsgurkor, rödbetor
och morötter. Pluss att jag planterade ut purjolöken, som jag 
drivit upp. Det var så skönt i solen idag, att jag nog aldrig 
har gjort iordning ett trädgårdsland när det varit så fint väder!

Gräfta, kratta, ämbar med hönsgödsel, fröpåsar och ett häfte
där jag ritar upp vad jag sår i landet, det hade jag med mig (pluss 
en kanna med vatten). 


Nu blommar hundkexen, det är tecken på att det är sommar!



Nu far vi till villan, för att klyva mera ved!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar