torsdag 21 juni 2012

När jag var liten

När jag var liten åkte alltid mamma och jag till mormors 
för att hjälpa henne att städa till midsommaren. Mina två
mostrar och min kusin kom också till mormors. Vilka trevliga
städdagar vi brukade ha! Jag minns speciellt när min kusin och jag fick
gå till den öde granngården och plocka syrenkvistar, syrener som doftade så härligt.
Eller när vi fick gå in på kallvinden och titta på morfars amerikatrånk och 
alla spännande saker som fanns där på vinden. Efteråt satt vi alla
kring kaffebordet och pratade och skrattade.
Det kändes som sommar när vi var hos mormor.

Igår kväll var vi till min hemgård för att göra fint till midsommaren.
Vi nöjde oss med att klippa och trimma gräset.

Humleblomster blommade bredvid trappan. 


Pionen börjar snart blomma.


Precis som midsommarrosorna.


Ha en skön midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar