fredag 29 juni 2012

Barndomsvänner

Äntligen en morgon med klarblå himmel och sol! Min andra semestervecka
har tyvärr gått i molnens tecken (nåja lite sol har vi ju haft).
Igår eftermiddag hade vi soligt till och från faktiskt (fast kvällen var molnig)...


Häromdagen beslöt jag bjuda in två av mina kusiner för en kopp te och lite småprat.
Vi är i samma ålder, vi är uppväxta i samma by, vi är barndomsvänner. Med åren blev
det ju så att vi inte träffades så ofta, men det beslöt vi ändra på! De senaste åren har vi
försökt träffas oftare och göra något roligt tillsammans, kanske gå ut och äta
lite lyxigt eller gå på teater (gärna sommarteater). Den ena kusinen är från min   
pappas sida och den andra från min mammas sida.  

Igår träffades vi här hos oss.
Vi hade så trevligt tillsammans.

Som A skrev på Facebook förra gången vi träffades:
"Tänk att det kan kännas som om man träffats igår när man umgås med 
barndomsvänner, fast man inte setts på en tid. Allt bara faller på plats.
Och inte blir vi äldre heller, konstigt?"

G kom per cykel. Hon hade cyklat 40 km till oss, och
hon skulle cykla 40 km hem igen! Verkligen strongt gjort!
(Jag skall hålla tummarna när du cyklar Botniacyklingen senare i sommar!)




Roligt att ses! Ni skall ha det så bra idag också!
Och ha en fortsatt bra semester!

1 kommentar:

  1. Tack för senast! Och fortsatt skön semester till dig också!

    SvaraRadera