lördag 30 juni 2012

Bullabak

Regn, regn, regn... 
Vad göra när det regnar, blåser och är allmänt eländigt därute?
Jo då bakar man bullar! Nu har jag frysen fylld igen, så nu är det
bara att plocka fram en bullapåse när det behövs kaffebröd.


Jag bakade också Goda Muffins. Här skall jag dela med mig av
världens enklaste muffinsrecept. Får man oväntade gäster kan man
i ett huij svänga ihop dessa muffins och vips bjuda på nygräddade kakor!

2 ägg 
1 dl socker 
1,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver 
1-1,5 tsk vaniljsocker 
100 gr  smält smör (el margarin)

Grädda i 200 grader, 12-15 min.
Muffinsen kan fyllas med bär (blåbär, hallon, lingon osv) eller
choklad. Idag strödde jag i små bitar av Karl Fazers nya mjölkchoklad
med jordgubbar och vanilj. Mums!


Hela huset doftar hemtrevligt av nygräddat! Nu skall det bli skönt
att krypa upp i soffan och titta på lite friidrotts-EM från Helsingfors
(där verkar det inte heller vara så vackert sommarväder).

Ha det så bra ute i stugorna!
Vi håller tummarna för bättre väder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar