torsdag 14 juni 2012

Snart semester!

Nu har jag en arbetsdag kvar, och så får jag semester!
Det var stressigt värre på jobbet idag, och jag vet att det är dubbelt 
så stressigt imorgon. Så nu har jag kommit på medicinen hur jag skall
stressa mindre för att hinna med allt som skall göras före ledigheten.
Jo, jag åker in till jobbet tidigt måndagmorgon och gör undan det jag inte hinner
med i morgon fredag. Ingen stress imorgon - ingen stress på semestern... 

Nu har vi det ljuvligaste sommarvädret, precis lagom varmt!
Allt blommar och växer med rekordfart i värmen, i dag började syrenen
på vår gård att blomma, gräsmattan växer så det nästan syns....
Ikväll har jag städat lite här inne, jag har ju inte varit inomhus de
senaste dagarna. Det har varit en del trädgårdsjobb och en del vedjobb.


Nu väntar jag hem karlarna från skogen med mera ved. Jag har
bakat vaniljmuffins, så det blir kaffe och te med tilltugg när dom kommer hem.




Ha en skön afton!
Njut av våra ljusa sommarkvällar och -nätter!
(Bilden ovan tog sonen ca 22:30 igår kväll).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar