tisdag 26 juni 2012

Kvarkens naturarv, Replot del 2

Jag for också en sväng via Replot kyrka. Jag tycker om att gå in i
kyrkor på sommaren. Där inne är alltid så lugnt och stilla, man nästan känner
hur äldre generationer suttit där i bänkarna. Det var varmt ute och svalt inne i kyrkan.
Ser ni att Replot kyrka lutar, precis som det mera berömda tornet i Pisa!




Allt var så vackert och prydligt runt och inne i kyrkan. Jag tror det
var första gången jag varit innanför dörrarna i Replot kyrka.

Så fortsatte jag min resa till den nyöppnade Sale-affären för att inhandla lite mat.
Det var en kort men mycket givande semestertripp jag gjorde igår.
Flera fåglar hann jag också med att fota.





Dags att styra hemåt igen....



3 kommentarer:

  1. Tittade in till denna blogg för första gången idag. Gillar vad jag ser, läser med intresse! Hit kommer jag att återvända ofta!!
    Olika länder, men samma Världsarv!?
    Tack!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. vi är inne lite på samma tema idag du och jag ,fina bilder från bekanta platser ,Nette

    SvaraRadera
  3. Tack för era värmande kommentarer! :)

    SvaraRadera