onsdag 2 maj 2018

Så är vi redan inne i maj månad

Sköna Maj, välkommen!
Årets maj-månad har tyvärr börjat med mulet väder och lite duggregn.
Vill man se något positivt med mulet och regn, ja då är det väl nu
som den sista snön skall regna bort! För lite snö finns ännu kvar. 
Inte mycket, men på skuggiga ställen finns det ännu en del vitt på marken.


Valborgsmässoaftonen var solig och grann.
Nu blommar krokusarna i alla mina rabatter. 
Dom blir fler och fler för varje dag!


Tulpanerna har inte börjat blomma i uterabatten, så dom får man lov
att fixa på annat sätt....


Och så blåsippan, som helt på egen hand har lyckats sprida sig i min trädgård.
Undrar var den dyker upp härnäst....


April avslutades som sagt solig och grann. Här ute på slätten
sjöng lärkorna för mig när jag var ute på min runda.


Och som ni ser, på skuggsidan låg ännu lite snö kvar.



Valborgskvällen bjöd på vindstilla och soligt väder, någon plusgrad.


Men så drog molnen in lämpligt till första maj -firandet.
Idag har vi haft kompakt grått med regn första halvan av dagen.
Min vana trogen planterade jag violer på min mors grav..
Just idag är det 25 år sedan hon dog. Åren går....och maj består!


Livet är fyllt med både med- och motgångar.
Det gäller att finna sin egen solglänta som sprider ljus och värme.
Maj månad kommer säkert med mycken njutning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar