torsdag 2 maj 2024

Som jag längtat ut till havet...

 Så här på våren längtar jag alltid ut till vårt sommarparadis. Och igår kväll åkte vi ut för att kolla till husen. Eftersom vägen är avstängd så här på våren pga menföre måste vi vandra igenom skogen en bit för att komma fram till vårt ställe. Men oj, så härligt att vandra där ute vid havet i den rena klara kvällsluften, som dagen till ära var riktigt varm!

Där ute var fjärden delvis istäckt ännu. Men isen såg blå ut där ute och här inne i viken var den vit och rätt tjock. Det var lågvatten.



Jag vandrade runt längs stranden och kollade isen och det blåa vattnet därute. Några svanar och tranor höjde sina röster där ute på fjärden och deras sångröster hördes lång väg...

Här ute hade mina påskliljeknölar redan stora knoppar. Oj så härligt det blir om några dagar när det kommer att lysa gult längs hela vägen!

Nu blommade endast några hästhovar/tussilagon bland alla fjolårslöv.



Luften är helt annorlunda där ute, så klar om kvällen. Nere i vattnet, i Påttin, höll grodorna kvällskonsert. När jag närmade mig dök dom ner under vattnet, men efter en stund var konserten igång igen...

Vi stannade endast en stund där ute, men så skönt det var! Så vandrade vi tillbaka igenom skogen och åkte hem innan solen tog adjö av dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar