tisdag 21 maj 2024

Lika vackert varje kväll den här tiden på året!

 Nu blommar häggen på varma, soliga ställen! Det doftar försommar och det är så vackert!


Det går så snabbt allting den här tiden på året och det liksom gäller att hänga med. För någon dag sedan sågs de första gröna lövträdens blad. Idag blommar häggen. Och snart är det syrenens tur.


Det är så skirt i skog och mark under mina kvällspromenader. Nu i den vårliga grönskans tidevarv!

Och varje kväll ser jag harar ute på ängen. Ibland skuttar de omkring flera stycken eller så sitter en ensam där ute i kvällssolen...



 Varje kväll bjuds vi på vackra solnedgångar över slätten....
 


Vi är inne i en så vacker tid. Våren. Försommaren.

Ibland undrar jag hur jag skall hinna njuta av allt det vackra.... Okej, men idag njöt jag av en glass i solen i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar