torsdag 23 maj 2019

Skillnaden mellan några och många tulpaner

I min blomrabatt som är i norrläge har mina tulpaner äntligen
visat färg. I alla fall dom allra första, det finns många knoppar ännu.
I höstas petade jag ned några lökar i jorden och nu när det blev
vår kommer jag inte ihåg vilken färg jag hade köpt.


I höstas hade jag tydligen tänkt att det skulle sitta fint med en färg som 
harmoniserar med alla mina gula påskliljor.


Idag har vi mulet och lätt regn och då får mina påskliljor lysa som solar.
Dom påskliljor som står i söderläge är utblommade för länge sedan,
men här i norrläge blommas det ännu.
Visst är det bra med lite regn... men vart försvann värmen?!
Här hade jag vant mig med shorts och linne, men så
vände vädret till det kallare.


Visst kan man bara drömma om hav av tulpaner...
Jag menar istället för några tiotal kunde det ju vara så vackert
med liiite fler i den egna rabatten.
 Det blir ju en så vacker effekt av mångfald!


Den stora tulpanrabatten fotade jag inne i staden häromdagen.
Det är bra pampigt med massor av tulpaner bredvid gator och torget.
Nu kom jag på en fördel med svalare väder... tulpanerna blommar 
längre och blomningen är inte förbi i ett ögonblick.
Alltid något! Nu kör vi torsdag, tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar