onsdag 29 maj 2019

När dimman drar in över Replotbron

I lördags drev dimman in från havet.
På landbacken var det soligt och skönt, medan det ute på
öarna var mulet och kulet och framför allt dimmigt.
Jag kunde förstås inte låta bli att fota dimman vid Replotbron.
Uppe på bron var det blåsigt och kyligt (+5 grader) pass kl 20.


Dimman vällde in från havet.
Här knäppte jag foton in mot landbacken där himlen var blå.




Dimbankarna drev in och måsen kollade ut mot havet vad som
skulle komma härnäst.





Dimman lindade in Replot-landet, med de små öarna utanför, i grå dimma.
Men solen fanns ändå där och bildade ljus och skugga i den gråa täcket.


Jag gick upp mot ett av de två  höga cementtornen och de små dimbankarna
fortsatte att driva in från havet. Vinden slet i min jacka och håret flög åt alla håll.
Det var en blåsig lördagskväll.



Den nästan helt klarblåa himlen syntes mot öster....




...men mot väster och ut mot havet regerade dimman och skymde
både sol och blå himmel.


Här ut mot öppna havet var det bara dimmigt.
Horisonten var inlindad i ett tjockt töcken.
 

När jag gick ner från bron kollade jag in fastlandssidan och noterade
att vi hade en bättre lördagskväll på den sidan...
Dit åkte vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar