söndag 12 maj 2019

Mors dag

Andra söndagen i maj firas mors dag här i Finland.
I år firar vi alltså mor den 12:e maj, det är idag det.
Nu blev det så denna gång att sonen firade mig redan i går, eftersom
han skulle på resa för ett arbete idag. Jag hade bakat en tårta och satt
på kaffet när han ringde och kollade om det fanns mat också. Jo, jag kunde
värma upp lite mat från gårdagen och fixa till en ny sallad.
Lätt att fixa fest på rest!



Sonen och flickvännen kom och med sig hade de en vacker blomma i ett stort paket.
Det är spännande med nya växter, igår kväll googlade jag hur en kalla
skall ompysslas för att må på bästa sätt. 


Sambon förärade mig med en mordagsros.
Och så kunde kaffekalaset ta sin början.


Vänta, hojtade jag och plockade fram kameran för att knäppa en bild
på den ostyriga tårtan som jag gjort. Tanken var att tårtan skulle
se riktigt vild och hemmagjord ut ... men smaken den var god...


Så nu sitter jag här och njuter av en lite ovanlig blomma och ler för 
mig själv. Att vara mamma är ändå bra härligt! Man vill ju att barnen skall
växa upp, bli bra människor och skapa sig ett liv som de trivs med.
Livet är ju inte lätt och det gläder en morshjärta när man ser att
barnet har det bra. Och det hör liksom till att man kan småkivas med 
sin mamma medans man äter tårta....
Idag kommer vi att fira svärmor med grillfest hemma hos M.
Jag sänder en varm tanke till min egen mor uppe i himlen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar