torsdag 16 maj 2019

25.000 steg

Jag har ju stegräknare på min telefon och har som målsättning
att gå över 10.000 steg varje dag. I går blev det över 25.000 steg.
Så här gick det till: från morgonen var jag hundvakt och gick på en
hundrunda, sedan vandrade jag och A längs stadens strandpromenad och
så jobbade jag på i trädgården och servade karlarna som jobbade ute på åkrarna.
Så lätt går det att få till 25.000 steg! Det gäller att vara i farten hela dagen alltså!


Jag hade med mig kameran när vi var ute på strandpromenaden.
Vårsolen lyste och den första vårgrönskan gjorde sig gällande.
Stadsfjärden lyste ovanligt blå denna dag, men västanvinden gjord
att det kändes bra att ha en tunn mössa över öronen.



Längs strandpromenaden döljer sig flera trevliga djur, om man tittar
efter riktigt noga....


Här passerade vi över Blå vägen, en väg som går från Mo i Rana på den
norska västkusten, igenom Sverige och Finland, till Pudozj/Petrozavodsk i
Ryssland, en turistväg på hela 1.500 km.


Vid Kuntsis museum för modern konst finns denna speciella
staty.


Lönnarna nere vid stranden blommade och solen flödade.


Här i sjukhusbyggnaden, bakom ekorren, låg jag för ett antal år sedan.
Det var maj månad och jag låg och tittade ut på träden som
blev grönare för var dag. Jag är så tacksam att jag mår så här bra idag...


I en solbelyst glänta mellan träden blommade harsyrorna.
Maj är en härlig månad för utomhusvistelser!
Och det är inte alls speciellt svårt att röra på sig så här på våren,
nu har jag 15.000 steg som mål varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar