måndag 1 april 2019

April, april!

Har ni blivit lurade idag? 
Det är ju 1:a april, och just denna dag hör det ju till att luras eller låta sig bli lurad. 
Redan i morse upptäckte jag dagens lustigheter i dagstidningen,
precis en sådan där rolig och helt otrolig historia som tidningar skall bjuda på.
Efter det tror jag att jag inte har blivit lurad, det har varit en 
helt vanlig dag tycker jag....



Igår kväll åkte vi förbi mitt barndomshem - och där blommade tibasten
i snålblåsten. Tänk att tibasten blommar redan i mars!
(Och detta är faktiskt inget 1:a april skämt!)


När vi åkte hemåt körde vi in i världens oväder. 
Stora blöta snöflingor vräkte ner, trots att vi hade vindrutetorkarna på
full speed fläckades framrutan på sekunden och vägen blev
plötsligt vit, såphal och stänkande.... Ett riktigt aprilväder lång väg!
April,april ropade vädret som just bjudit på strålande sol och torra, fina vägar.


Efter en stund drev snöfallet vidare söderöver, men på himlen
kunde man ännu se snömolnen som nästan nådde marken där i horisonten.


Så körde vi sista biten hemåt och vi körde rakt in i solen!
Typiskt aprilväder. 
Nu gäller det att vara förberedd på det ena och det andra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar