torsdag 6 juli 2017

Terrasshäng i solen

I morse var det gråmulet och så kallt att jag vägrade gå ut.
Här gäller det att sitta inomhus om man skall behålla värmen,
tänkte jag och huttrade inne vid köksbordet.
 Sommarvärme, nää bläsch! Sommarkyla snarare. Tyckte jag.
Så jag bestämde mig för att baka lite bullar, det gapade tomt i frysen
(ni vet kallt, frysa, frysen.... ja, det var kalla tankar hela förmiddagen.....).


Men tänk er, när jag stod i köket och gräddade mina kanelbullar då började molnen
skingras och solen tittade fram. Och plötsligt var det mycket varmare, även utomhus!
Svärmor meddelade att hon skulle bjuda på mat mot kvällen och det passade
alldeles utmärkt att vandra över på mat med ett påse med färska bullar i handen....


Hon bjöd på stekta abborrfileér med potatismos och havtornskräm till efterrätt.
Mums så gott! Vi satt flera kring bordet och det var hennes 
barnbarnsbarn J (2,5 år) som stod för underhållningen....


Medan lilla J och jag gick hem till oss för att mata vår kanin satte
svärmor på kaffe. Det skulle bli lite terrasshäng i den sena eftermiddagssolen!


 Så där satt vi inklämda mellan svärmors blommor ute på hennes soliga terrass
och mumsade kanelbullar och drack kaffe. Vem hade trott att vi skulle få en
så fin avslutning på denna dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar