fredag 14 juli 2017

Det susar i kornaxen

Det är så vackert nu när kornet har gått i ax. 
I går kväll när jag vandrade ute på slätten hördes det ett stilla sus i
axen när de rasslade i den lätta vinden. Sädesstråna nynnade sin sommarmelodi...


Här i min trädgård blommar de trogna mångåriga s.k. mormorsväxterna.


Vallmo.


Prästkragar.


Och så Finlands vita ros.
Busken är översållad med blommor och den doftar sååå ljuvligt.


Ute på slätten är det blåklockornas tid.


Mjölkört eller rallarros.
Nej,neeeej, känner jag! För när mjölkörten blommar då känns det som om sommaren 
går mot sitt slut. Jag suckade när jag såg den första  blomman, nu har dom blivit fler....
När mjölkörten blommar då blir dagarna kortare. Så är det, suck!


I solnedgången lyser kornfälten med sina ljusgröna ax. 
Fast ännu är det långt kvar till höstens gula sädesfält.
Ännu har sommaren en hel del att bjuda på.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar