tisdag 4 juli 2017

Regndroppar i trädgården och en titt i mitt växthus

De två senaste dagarna har vi förärats med en och annan regnskur.
I dag mullrade åskan på håll.... Jag gick ut i trädgården 
efter en lätt skur och det droppade från träd och grenar.


Det är nu mina dagliljor blommar. 
Ack så vackra men ack så förgängliga.



Brandliljorna lyser upp i kvällningen.


 
De vita rosorna böjer sig under regndropparna.



Några lupiner och massor av prästkragar får blomma - och ser
ni en och annan "vild" blomma får också finnas i min trädgård! När
dessa blommat över klipper jag ned de fula fröställningarna......


Den gamla bondpionen som vi flyttade för två år sedan har tagit sig fint
på sin nya växtplats och i år levererar den massor av knoppar.
Så nu går jag och väntar....


Inne i mitt växthus blommar årets nykomling gurkörten. Jag fick höra att
den kan bli mångårig och kan sprida sig hej-vilt så jag sådde den i två krukor som
normalt står utanför ingången till växthuset, men pga regnet fick växterna flytta 
under tak.


Annars är mina tomater på G. Tyvärr inte röda ännu, men snart så....


Gurkorna levererar och det gör även både squachen och vårlöken, som delvis 
finns inne i växthuset i stora krukor.



Inne i mitt växthus har jag också en liten sittplats, här avnjuter jag gärna 
förmiddagskaffet. Bilden är från början av juni, då när häggen blommade, 
numera är sittplatsen omringad av grönska....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar