söndag 23 juli 2017

Näckrosor och pizza i Åminne

För exakt en vecka sedan svängde vi in till Åminne.
I båthamnen blommade de vita näckrosorna.




Vi parkerade bilen vid Folkparkens entré och strosade runt bland 
sjöbodar och småbåtar som låg inne i hamnen. 


Vårt egentliga ärende till Åminne var hungern. Magen kurrade och
vi drömde om något ätbart från folkparkens restaurang. 
Väl där inne kände vi för varsin pizza!


Numera kokar och äter vi alltid maten hemma, så det är en 
Stor Händelse att äta ute på restaurang. Så jag åt och åt. Mycket mera än vanligt.
Helt proppmätt och med sjuk mage fick jag lov att lämna 
en bit av den goda pizzan....jag känner ännu hur mätt jag blev....
Men ack så gott (en pizza att minnas)!

1 kommentar:

  1. En pizza i rättan tid blir aldrig fel och när den sen smakar förträffligt blir det mer av det minnet. Visst måste vi unna oss en liten restaurang-runda då och då . . .
    Vi har ett Åminne utanför Värnamo den byn ligger precis vid sjön Vidöstern och har en pytteliten hamn, inte allls som hos dig men dock vid vatten.
    Men däremot vet jag inte om det finns näckrosor på Vidöstern, eller varför inte . . .
    Jag har missat många av dina fina inlägg men jag kan ju alltid läsa tillbaka som tur är.
    Jag önskar mig faktiskt en dag med bara regn, men det vågar jag inte säga högt, hi hi . . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera