måndag 3 juli 2017

Nattviolen doftar och vi målar

Vi har haft ett vackert och varmt veckoslut.
Naturligtvis bodde vi ute vid vårt sommarparadis och passade på att
både njuta av värmen och jobba utomhus. Längs vår villaväg blommar
nu nattviolerna och sänder vågor av ljuvlig blomdoft. Jag räknade till över
trettio plantor som blommar just nu, lite senare än tidigare år 
men ack så efterlängtade dom är när dom äntligen blommar!




Vid villan passade vi på att måla verandaräcket när vädret visade sig från
sin bästa sida. Men först skulle allt tvättas och skrapas fritt från gammal målarfärg.



Det var roligt att måla, men att tvätta rent före var ett slitgöra. Jag använda både
tvättsvamp, diskborste och tandborste för att få  rent i alla skrymslen. Men oj så stolta 
vi var över slutresultatet! Fast det är ju så att börjar man med en sak så vill det gärna 
utvecklas till fler saker som man vill göra, så idag har jag köpt mera 
målarfärg. Nu hoppas jag helt klart på fler fina dagar....



Jag tassade barfota runt på verandan och var så nöjd med vårt nyvita räcke.
Till kvällen eldade vi bastun och det var skönt att tvätta bort målarfärgen
från både fötter och händer.....

+

Kvällens sista solstrålar avnjöts ute bland strandstenarna
tillsammans med ett korsord.


Och så följde en stilla afton när vinden lade sig till ro.


Vår week-end avslutades med en långpromenad i den varma kvällen.
Idag är det mulet, regn och lite kyligare. Så skönt att vi kunde
ta hand om de vackraste sommardagarna på det bästa sättet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar