fredag 13 januari 2017

Vi sätter fart på olika sätt

Denna gråmulna olycksdag - fredagen den 13:e -
är vägarna fortsättningsvis isiga, nu med ett tunt lager snö 
som en förrädisk topping. Ännu har inte olyckan varit framme
för min del, men dagen är ju inte slut ännu.... (krax-krax)
Nu är det prefekt att ta till sparkstöttingen, tycker jag, när jag försöker ta mig
fram över gårdsplanen med livet som insats. Sparkstöttingen har jag parkerad
framför yttertrappan, bara att direkt kliva på medarna när jag kommer utanför dörren.
Jag tycker det går lugnt och tryggt till när jag försiktigt sparkar mig framåt. 
För ett och annat sandkorn ligger ju ovanpå isen (osynliga under snön)...
så jag kan ju inte sparka med alltför hög fart....


Wrrooom! Med fart tar sig sonen fram!
Nu är det inte långsam framfart som gäller, nej nu är det motorkraft som gäller!
Vad gör ett och annat sandkorn, vad gör lite is?
Snöskotern sprutar upp en snökaskad över gården.
Här är det en som gillar fart!


Vi sätter fart på olika sätt vi två.
En som gillar att benen är i behåll när man är ute och
 en som gillar hästkrafter och inte tycks fundera på att det är
fredagen den trettonde....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar