torsdag 12 januari 2017

Åldersnoja

Med hänvisning till gårdagens blogginlägg (som var skrivet med
glimten i ögat -  här kommer fortsättningen....)
 kan jag meddela att i dag har jag fått riktig åldersnoja.
Ett år äldre har jag blivit och tusen gånger tröttare är jag.
Den där tröttheten beror säkert på att jag i morse var till hälsovårdscentralen
för att ge blod. Femton flaskor tappade dom den här gången!
Blodprov kallas det visst.... och nu när jag väl kommit hem i ishalkan
är jag både trött och snurrig. 
Kan det ha med åldern att göra?
Ett år närmare etthundra....eller etthundraett....
(ja, nu tänker jag på biofilmen igen).


I morse steg jag upp lite tidigare än vanligt
 och kände mig som en nyutslagen tulpan.


Nu några timmar senare känner jag mig lite utblommad.

Men skall sanningen fram så vet jag att åldersnojan endast sitter i skallen
i någon timme och att i morgon ser jag framåt igen...
"Ny dag - nya möjligheter".

Dagens tema är:
Antirynkkräm
fungerar bäst
 när den appliceras
tjockt på spegeln.

1 kommentar:

  1. Seniorbio har jag heller aldrig hört talas om, och först tänkte jag att får men ens diskriminera människor för ålderns skull....
    Men nu handlade det ju om att bion gick tidigt på dagen och det kan ju vara bra.

    Herregud när har jag varit på bio ??
    Hitta Nemo med äldsta barnbarnet !!!

    Vuxen filmen var nog filmen om den lilla finska pojken som kom till Sverige i krigstiden...Det bästa av två världar...hette den så kanske...eller mammor kanske kommer inte ens ihåg.

    Och grattis i efterskott . Tjingelingen från Rantamor.
    Hoppas dina blodprov visar gott.

    SvaraRadera