tisdag 17 januari 2017

Iband tror jag att jag har gröna fingrar....

För några veckor sedan skrev jag om att mina fjolårs (julen 2015) amaryllislökar
hade börjat växa och nu fått knoppar. Nu har de första lökarna börjat
blomma! Vet ni, jag känner mig precis som om jag har
det där man kallar för "gröna fingrar".....
(fast det vet jag ju att jag inte har, det är jag alldeles för lat för,
men lite skryt så här en vanlig tisdagskväll det kan man väl få bjuda på!)


Den här skönheten fotade jag i köksfönstret för några dagar sedan.
Den har en alldeles för lång stängel så den lutar emot ett annat
blomsterarrangemang.



Här är amaryllis nr två som jag fotat i ett mörkt rum och blomman har jag
lyst upp med en ficklampa. Den här amaryllisen har också alldeles för lång stängel
så den får luta mot ett fönster /gardin. Den här stängeln har ännu fem
blomknoppar och bredvid växer ännu en stängel med knoppar!
Nu hoppas jag på massor av blommor även på denna amaryllis....
 (...det är till att vara mallig som sagt.....)

1 kommentar: