torsdag 19 maj 2016

Var har jag kameran?

I dag blev det dags för alzheimervarning igen.
Var hade jag lagt kameran? 
Normalt ligger alltid min kamera framme, den liksom "faller ur händerna"
när jag kommer in i huset...., lite "skräpvarning" hm, hm.
Men idag! Då låg kameran inte på bordet,
inte på skåpet, inte i tamburen, inte... Var hade jag kameran?
"Inbrott, stöld" for igenom huvudet....
Vi hade nämligen sotaren på besök på eftermiddagen och nu ville jag fota
när han jobbade uppe på taket. Han hade jobbat hela dagen och
var alldeles svart hela han. Men var hade jag kameran....?
Jag blev riktigt stressad innan jag började fundera när jag 
fotat senast.... Det måste ha varit igår kväll, på kvällspromenaden.....
Jo men visst! Jag lade ju den bredvid ankornas bur när
de skulle in för natten!
Visst var det så! Där låg den. Tack och lov under tak
och den hade inte legat ute i nattens regnväder....


Jag hade två bilder på kamerans minneskort.
Bilder av en fiskmås och av några gullvivor.


Tänk att bli så hysterisk för en kamera..... 
Jag tar ju alltid hand om mina saker. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar