måndag 23 maj 2016

Medan blåbären blommar och kungsliljan gör mig stolt

Det är nu det säger "Poff" här uppe i norr. Det är nu allting
i naturen sker i rekordfart. Nu har vi sommarvärme och
det är nu de ljusa kvällarna och nätterna gör sitt bästa
att ta igen allt det vi sackat efter när det gäller våren.
(Det är nu man nästan inte kan vara inomhus....)


I min blomrabatt pryder kungsliljan sin plats. Den är så vacker tycker jag
och jag är överlycklig att den klarat den besvärliga vintern.


Det är så härligt att varje morgon gå runt i trädgården
och kolla vad som hänt sedan senast. Kungsliljorna fotade jag
i går morse, på eftermiddagen städade jag i blombänken.....


Det är så härligt att se att de gula solarna även denna vår
lyser upp här kring huset.


Vid vår sommarstuga har vi ju naturtomt, men där blommar det
också just nu. Det är blåbären som blommar och det är inte en eller två
utan minst två hundra tusen miljoner....


Humlorna har bråda dagar.
I lördags var de alldeles vårvimsiga och flög från 
blomma till blomma...


Borde jag nämna att det är de bästa dagarna på året just nu?
Så intensivt grönt. Fräscht. Och bara så ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar