tisdag 17 maj 2016

Solregn

Ibland undrar jag vem som lägger allt skrot i vår källare....
I två dagar har jag storstädat där nere, och tänkt vilka rariteter jag 
har hittat bland gamla tidningar, skruvar och verktyg, oljeljus, tomflaskor och gamla 
blomkrukor. Mängder av fina användbara saker men också en hel
del skrot alltså. Men nu är flaskorna pantade och tidningarna förda till
återvinningen. Igår brände jag lite tomma lådor, jag väntade bara
på regnet som skulle komma till kvällen....


Gårdagen började med mulet, sedan blev det klarblå himmel och så drog
mörka moln in igen. Men solen den hann aldrig skymmas av molnen 
innan regnet kom. Vi fick ett härligt solregn (ingen åska!).


Jag stod och vaktade elden som brann i cementringen när jag upptäckte
hur vackert det är med solregn. Jag rusade in till huset efter
kameran, men det allra vackraste hade redan gått förbi när jag
väl kom ut. Jag stod vid växthuset och hörde dripp-dropp i vattentunnan
allt medan regndropparna fräste i plåten som jag hade över elden....


Mellan träden lyste solen och regnet trummade mot marken.
Vackert och mycket stämningsfullt.


När jag för sista gången gick ut för att kolla till elden
hade vi en av vårens vackra solnedgångar.



Det var bara att stå och njuta. 
Efter några minuter hade solen sänkt sig bakom skogen  och
himlen förblev röd en lång stund efteråt....
Elden hade slocknat och jag kunde gå till sängs.

2 kommentarer:

  1. Så vackert med solregn ,det där med skräp är ju en annan historia som vi alla dras med ,kramen Nette

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder och vad härligt att få njuta av ett solregn. :) Bra jobbat med källaren också. Tänk vad snabbt man kan samla på sig en massa saker men så skönt å andra sidan när man har fått röjt undan. Jag har en källare som väntar på sin röjning. Hrm, det får nog bli ett sommarprojekt känner jag. För någon av de regniga dagarna. ;)

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera