lördag 18 november 2023

Frostdimman

 Hela lördag förmiddag var det gråmulet och termometern visade på -2 grader. Men så plötsligt började molnen skingras även denna dag och det blev kallare.... Termometern pekade ned mot -7.

Ute på slätten steg frostdimman. Så jag gick ut med kameran....





Den här tiden på året är dagarna inte speciellt långa (idag ca 6 timmar 30 minuter).och solen är inte synlig ovan skogstopparna speciellt länge.

Om det i min barndomsby häromdagen var helt tyst mitt på dagen är det inte så här på våra slätter. Ljudet av fordon längs vägarna hörs ständigt. Hundar skäller och en och annan häst gnäggar vid ett av häststallen längs vid vandringsväg. 




Ljuset är helt förtrollande inne i dimman....


Så är jag snart hemma igen och här där jag nu sitter framför datorn och tittar på mina foton tycker jag det sista fotot jag knäppte är helt bedårande. Eller vad säger ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar